Soria Moria i hverdagen?

Hei.

Jeg er heldig, har flaks, har det trygt og godt.

Tankene kommer her ved frokosten og dagens første kaffekopp.

Solen skinner etter dager med mørke skyer og «Guds tåreflom»(regn i metervis).

Natta mi var urolig, men hva betyr det?Jeg kan sove når jeg vil i varmt rom på myk seng. 

Gått ut med mat søpla mi i nydelig høstvær med drag av høstkulde. Ja, matsøppel…

Dusjet og tatt på rene klær, ikke så moderne, men rene og hele. 

Hører på musikk og nyheter på NRK 1+ på min radio. 

Ser ut av vindu mot hage der ringblomster lyser opp skogkanten bak, fuglebrett med flittige små sangere.

Venter på at min gode venn skal ringe meg for å høre om jeg er klar for tur. Har noen få, men gode mennesker i mitt hjerterom.

Ellers meg, gode og onde dager med helse og kropp, men jeg lever og kan være. Være, uten å være perfekt, for hva er vel det? Jeg er mitt eksemplar av oss. 

Og heldig som har det jeg har, flaks?

Soria Moria (et eventyr)!? Veien til Soria Moria er ofte smertefull og farlig. Noen har flaks og hell og klarer veien. 

– En forunderlig gåte,- syng Åge i radioen -Linedans.

Ha en fin dag! 

Du er god nok som du er, unike menneske!

Regnbuen favnet om en natur av ulikheter

En ener i mengden

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg