Bakelyst

Hei.

I ettermiddag /kveld fikk jeg så lyst til å bake wienerbrød, noe som et lenge siden sist. Oppskrifta er gammel og god, en jeg «lånte» fra gamle Cafena, jernbanekafeen,  i Bodø på 70 tallet. Jeg bladde og bladde i min håndskrevne bakebok, men oppskriften var og ble borte. Da er det godt å noen som deler. I kveld ble min søster Anita min hjelper Igjen.                                                Bakverket ble godt, mulig litt for godt nå på kvelden, men, men.                                     En gang i tiden bakte jeg ofte, og da var det mange som spiste, nå må jeg gjøre jobben selv og da blir resultatet  ganske så henvende.                                                   Nå er fryseren klar for å romme enda et bakverk som et godt å ha på lur til sommerbesøk, eller besøk. 

Det er godt å ha noe å se fram til og glede seg til. 

i morgen blir det et eller kanskje to wienerbrød til kaffen til han som skal skifte dekk på bilen min, kjekt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg