Baking

Hei.

Lova meg sjøl, i år også, som år før, at jeg skulle ikke bak til jul! ( Blir mye fuglemat …)
Mulig ei stor kake og  hvetebakst, men trur du?! 
Klarer ikke å holde meg unna oppskriftboka og tradisjoner. 

Tradisjoner sitter, du kan prøve, som »mannen ville fra nissen flytte», det gikk ikke, nissen kom etter, nemlig..,

Tradisjoner er dessuten viktig for vår identitet , både som enkeltmenneske, samfunn og område. 

Her Nord har vi sikkert mange felles kaker til jul. 
Og andre områder i landet har sine.

Når jeg pratet med noen på min alder og eldre har vi samme forståelsen og kan snakke samme «språk», «kjenne smaken«.

Det er verdifullt!

Prøver å snakke med meg selv( et jo alene) om å halvere oppskriftene, det skulle vel gå greit? Joda, gjør jo det, men når boka blir åpna er det som om « noe» der i toppen av kroppen glemmer….

Men shit! Koser meg med tradisjon og det er viktigst. 
Spesielt i disse tider. 

Så håper jeg min gode « handy man» smaker boksene tomme…

Det et jo sånn med kaker, den ene tar den andre ..Fikk så mye eggeplommer igjen etter første bakst, så MÅTTE jeg bake etter det!

Er no godt å!!

marvpostei, søtt og godt! 
Husker mamma når hun baka fattigmann, ei stor»pølsespann» full. Å vi åt, å åt, nam!
Fattigmann. Mange ulikheter her, men når de kommer i munnen blir de blanda…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg