Det gryr en dag

Hei.

Snart gryr en dag, en dag i våre hjerteslag. ….synger Trygve Hoff så vakkert. ( hør på den)

Dager kommer og dager går, og håret   trenger stadig til farging, eller skal det kanskje bare grånes? Er jo naturens gang, jeg går jo inn i min vinter???

Jeg ser livet sånn, som i naturen. 

Våren er ungdommen med knopper som springer ut. Ei heftig og brusende tid!!

Sommer er da barna kommer og vi har mot og krefter til å skape liv. Danse i kjole og sko med høye heler. 

Høsten begynner de grå striper å melde seg. Kjenner tyngden, men fortsatt full av stå på kraft. Seig, sta og kraft bærer oss fram, vil ikke gi slipp.

Vinter bryter på leddene, funksjoner svikter. Vi vet hva som skal gjøres og hvordan, men funksjonsknapper svikter. Fargen blir blekere, å bite blir meningsløst, stillhet og forsoning er hjertets beskjed.

I dag er jeg oppe i «gryotta» , skal til lege å sjekke trykket! Må ha gid tid da…

Kjenner på savnet av mine vår og sommerblomster.

Ha en fin dag uansett hvilken årstid du er!

 

Vår og høst!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg