Eg tenner et lys i dag

Ny dag, høst mørke, vind og regn, altså normalt for årstiden.

Nyheter på radioen..

Hele verden kommer fra radioen og inn i mine ører her inn på hytta ved havet, en vanlig fredag..

-det eg hører er ikke det eg ønsker å høre..

 

-krig, krig mellom nasjoner, krig mellom mennesker, krig mellom statsledere, krig mellom bander, krig mellom politiske parti, krig mellom barn og barn blir kjøpt og brukt, krig mellom klima og liv, krig.  krig…

 

Helse, politi, lærere, bønder, fiskere, bygnings og industri, politiske parti og folk sliter…

 

Flukt fra jobber, flukt fra uro og krig, flukt fra klimaendringer..

Ført bak lyset…

Normalt for tiden..

 

Stormen raser og skuta er førerløs..

– Alle mann til pumpene eller seile egen sjø…

 

Eg tenner et lys ..

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg