En rød trå

God dag!

God dag, det er 29 g i skyggen til frokost her ute i havet.. blir skyggesiden i dag … trur eg.

Svak vind smyger seg om min « smekre kropp» her jeg sitter ute på altanen, hører fuglene synge fornøyd og bølger i svak skvulp mot land, og oppvaskmaskinen gjør klart til neste bordsett. 
Resten av hyttefolket er dratt på en tur…

I går kveld ble det en fin båttur ut til Karlsholmen fyr. 

Litt spenning for i-land og ombordstigning…to valg, stige rett opp på kaia ( høyt), eller trapp ( litt sleipt og langt skritt).

 – Huff! de stive knean! 
Nå skjønner jeg hva mamma snakka om… 

-i gamle dager, da eg var ung.. den gang en leider, en rullesteinstrand var null problem…

-Det er vel slik at alt som brukes slites…

Får vel si meg fornøyd med at eg en gang har entret leider, stått i stige å malt silobygg, hoppet over steinete strender, badet i havet tidlig  på våren, sprunget barfot på nyslått timotei åkre, stått på fjøstak å malt ( før sikkerhetstiltak med tau). 
Joda, en gang hadde jeg friske knær og uredd hode.. ingen problem, -mulig altfor vågal… Men jeg fikk muligheten til å prøve…

En rød trå gjennom livet…

På hjemturen ble snøre kasta ut og ivrige store og små fiskere traff rett i stimen av stor sei, på en, to, tre var kassa full og « kjekken» hadde kveldsjobb.., – i dag blir deg avkokt  og stekt…

Får ta på joggeskoen å gå …

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg