En skatt

Her forleden- (som han sa vår lokale journalist), var eg på bruktbutikk, noe eg ofte er…

Eg liker å lete etter skatter .. som eg ofte ikke trenger, men, men

Noen ganger kan det føles som om at ting bare « roper» på meg..

Se meg!

-de har en betydning for meg.., de setter  i gang min «minnenes melodi»..

en gjentagelse eller gjenkjennelse, å det er fint..

Vell..

Fant dette fine fatet..

Det ble byttet inn til mitt nye brødfat, og er med til frokost og annet måltid der brød hører med..

Det er Figgjo Flint. Men vet ikke år..🤔

Husker dette fra min barn og ungdoms tid..

Da var det ofte brukt til kakefat .. småkaker og formkaker.. noe en hver husmor hadde på lur😜.
Et besøk fikk alltid kaffe med noe til.. det var regelen og gjestfriheten.. en fin gest og en respekt for hverandre.

Folk hadde lite å «rutte» med, men å tilby en kaffekopp og kake så de seg råd til..

Noe som kanskje mangler i dag..

-har mye å «rutte» med, men ikke noe å dele ….

En skatt .. både fatet og minnet😊

Ha en fin dag.. å by på en kopp, det er fint..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg