Et lite tilbakeblikk i mai

 Hei. 
Morgenstund har gull i munn, sies det, og det kan ofte stemme. Går gjennom bilder og tanker.
Mai i år ble spesiell på mange måter, men jeg tenker her på at det ble åpnet opp noen grenser  og gitt oss større bevegelsesfrihet i denne ekstreme smitte tid, under ansvar. – «Frihet under ansvar«- gir mange forskjellige oppfatninger og handleformer. Det er interessant å se hvordan vi ser og oppfatter ting forskjellig. Ikke lett for de som skal rettlede oss og vise vei. Synes at de som har hatt jobben med å styre gjennom denne krisen, Så langt, har gjort en enestående god jobb.

Til friheten. Jeg besøkte og fikk besøk av Barn, svigerdatter og barnebarn og oldebarn. Det var kjærkomment, så enkelt. Godt å se de og snakke sammen. Kjenne på glede og stolthet  over hvor heldig jeg er som har en så fin en liten gjeng, (myrsnipa snakker.) Takk.

For første gang i voksen alder har jeg vært i havet i første del av mai, og det var ikke planlagt. Var ikke kaldt, bare sjokkerende. Telefonen i lomma fikk panikk og blekka ut, men jeg sto han av. Sånn er båtlivet ute i storhavet. Livet byr på mange utfordringer og spenninger. Carpe Diem.

Gullgutten til bestemor skifta bremser til meg.
På kjøretur i tøff nymekka bil.
Gulljenta til bestemor med ilder, begge i bur.
Lillegullet til bestemor lærte meg å lage vaffel star. Og det var veldig godt .

Malestund.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg