Fattigmann

Har baka noe eg trudde eg var ferdig med å bake  for lengst, men, men når lysten trenger på..🙄

En tradisjonsbakst som i gamle dager var et viktig og fornemt innslag på kakefatet.

Den ble gjenstand for beundring i form og smak.. her var dommen ikke nådig ..

-Fattigmannen ..
Fattigmann🤔

Ikke den karen, men de som baker den, de som vil henge med og være « innafor»..blir det.
Denne karen, fylles med egg i « metervis», smør og fløte, sukker og cognak ..

Husmannen betaler og er lykkelig med😊

 

Mine ble et « sammensatt» verk av en gjennomsnitt av Norges fattigmenn 😃

Noen tykke, smale, lange, korte, skjelve, skakke, amputert ender, fyldige og «helt sprø « 🤣

-men smaker er den samme..

Bare det ytre som skiller..

Og det ytre er vel det viktigste , som teller, eller🤔

Nei, men det er jo slik vi har det, blir målt i det vi serverer ..

Eg synes faktisk at de tykke kakene uten typisk form var kjempegode, de ga meg en «munnfull» opplevelse til kaffen🥳

Jau..🥳

Form og farge er ikke viktig.. men det som er inni teller😍

Å vi Må ikke ha.., bare det som kjennes bra ❤️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg