Frihet til å

Måneskinn, blå skyfri og stjerneklar himmel, klokka er tidlig..

Våkna ved »hanegal», og var våken, og det er jaggu ikke hver dag  😴🥱

Noen planer er lagt, noen ligger til modning i bakhodet..

-som « gule bomber»😋 ( søte kaker). De bare «må eg ha..»


Hører på Nrk P 1+ at no er det for lite barnefødsler i det «store nabolandet.. Folketallet raser,… Så rart..🤔

Nei..ikke i hele tatt..slik eg ser det da.

Og »problemet» skal løses med å endre abortloven.
Moren skal få høre på hjerteslagene til avkommet før hun bestemmer seg..

– Frivillighet under tvang 🤔

Et problem løses med nytt problem ..

Bare en tanke..gjelder ikke meg, eg er for gammel😜

Men er veldig glad for de barn og barnebarn eg fikk.. og snart et oldebarn😍.

Men så har ikke alle det like bra som meg..

Derfor synes eg valget om livssituasjon tas av den som lever i det.

Arnulf Øverland sa det l et av sine dikt:

«Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv!»

Ja… men..

Vi vil ikke å klare verken psykisk eller økonomisk å rette på all urett som ikke rammer en selv.. men vi kan gjøre litt, hvis vi klarer det.. klarer å se grensen..

Det var dagens tenke-tanke..

-Frihet til å..

No blir det gul « bombe»😉

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg