Hage i skogkanten

God dag!

Dag to på jobb i min lille uteplass/ hageflekk. Planter, luker/ klipper gress med håndtaks.. så pass gammeldags..! ( ikke så mye, men nok gress) 

Har innvilger meg en pause, (gikk greit å forhandle), radioen med nrkP1+ spiller fin musikk som strømmer ut gjennom den åpne døra inn til kjøkkenet mitt. 

I min hage vokser det faktisk ville skogfioler, blåbær og flere andre naturlige planteveksten, (naturhage -høres mye finere) disse verner eg om.

Urter og jordbærplanter ( lite bær), Ringblomster er kommet opp av jorda, de ble sådd rundt påsketid. 

Artig å se at det gror, artig å grave i jord, godt å kjenne på de ulike dufter/ lukter, nydelig å høre fuglesangen, se på de flittige små dyr og insekter som samler sin føde -de jobber hardt for eksistensen, -høre skrikene når farene kommer, de som truer hjemmene og barna .. det er dramatisk, livet er rått her i min lille hage mot skogkanten, -ekornet som er så fint skal også ha mat..,

Krig og fred, naturens lov er brutal .. paradoks.

Vell, det er godt med en grønn flekk ..

Jeg kan være på grå asfalt av og til, men jeg er nok laga for landbruk og fiske.. Greit det, helt fint faktisk!!

Når synges det fra radioen på det ene øret mitt, og fuglesang på det andre øret ..

God dag fortsatt der ute!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg