Hva i dag…

Hei.

Ny dag, ny kaffe og gammelt brød, men godt.

Hva denne dagen bringer vet jeg ikke før i kveld…

Har ingen planer om husvask…

Det husker jeg fra barndom. Da ble det « vaska ned» før jul. Grønnsåpe, og den duften var selve svaret på «rent». ( Likte ikke den lukta…)

Det var jo ho mamma som ordna også den oppgaven, men etterhvert måtte vi barna bidra, vi bidro ganske mye i det meste fra tidlig alder, selv om vi «ikke likte».              Slik var det på landet. 

Heldigvis! sier jeg i dag.

Mye lærdom ble gitt oss, uten at vi så det da.

Rundvask var på den tiden » i gammeldaga) mer nødvendig enn i dag. 

Med oppvarming fra ved og kull/koks ovner ble det en del sot som «fauk» omkring. 
lite ventilasjon, utenom det som var av sprekker og åpninger i selve huset. 
 

Denne teorien liker jeg å tro på !!!!!

Det var dagens tanke ved sen frokost kaffen!

Må være «englespillet «på bordet mitt  som fikk fram denne tanken…

– trur jeg går ut på et lite besøk i dag !

 

Mange har en slik..?!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg