I Naustet

Hei.

Ble kort strandtur til Solvika i dag, og litt sene , da regnet kom ble det en tur til naustet sammen med Kirsti på oppdagelsesferd i onkel og bestefars rike.

En historie for seg selv om kystens liv og overlevelse gjennom generasjoner.

Mange gjenstander vi ikke kjenner til, noe vi kanskje burde…

Mange ting vakte minner og som vi vet hva er og ble brukt til. 

 -Sjøkikkerten husker jeg godt fra da jeg var med pappa å sjekka laksnota seine sommerkvelder, så spennende for ei lita jente å se under vannet på laksen og rognkall!

-Og vi begge var noen turer med bestefar ut i færingen for å fiske. Adlyde kommando var viktig…»Hell atti»! Da var det å holde båten i «mea», og «hammel» og ro. Dykande !

Stamper og tønner blir til å ha blomster i, fint det!

Fant en heimelaga støvel med tresåle og lær, .. Ikke vært helsemessig forsvarlig i dag, tenker jeg, men var god nok for han bestefar!

Jau! Tiden endres og vi med den! 
Om hvem som var mest fornøyd i og med sitt liv og virke?? åpent..

Artig å gå rundt i min historien…sammen med min nære  kusine.

Sjøkikkerten den hvite

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg