Innhøste

Hei.

Travle fine dager på ettersommeren . 

Mye av dagene går til å fiske. Fint å være ute på havet i stille sjø når sola skinner. 

litt bærplukking, for morro og ganeglede.

De dager da jeg hadde stor husholdning er en saga

Nå er det kun for hobby og egen glede.

Tiden og årene endres, behov blir borte.. 

Vemodig, men slik er det.. 

Det som før var en selvfølge og et behov er i dag helt unødvendig.. og sett på som « what?» 

-Som å plukke bær for å gi familien viktig kosttilskudd og variasjon i årstid.

Mye annet bra er kommet i stede…

Men jeg liker å gjøre det jeg ble lært til en gang  i gamle dager. 
For meg har det en mening i å høste av naturen selv. 

Det jeg tilsetter vet jeg sånn høvelig hva er…

Å sanke er i vår natur, håper det ikke blir borte fra genene..

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg