Jakt

Hei.

Etter ei lita uke uten telefon eller dekning er skrivekløe kommet tilbake. 
Det å være uten telefon er noe uvant i dag. Selv om da jeg var ung, i «gamle dager» var det akkurat slik, men den følelsen er glemt. En omstiller seg raskt!

Var så heldig å få være nær i elgjakta. Har en kjekk sønn, en kjekk «type», en kjekk grunneier og ei kjekk svigerdatter som ordna muligheten.

Skal ikke skryte på meg en falt elg, jeg er redd børsa! 

Men jeg fulgte intens med på jakta, bit for bit gjennom å høre på Walkietalkie, og «vase» rundt, spennende!

Så fikk jeg noen skudd med mobilkameraet.

Tidlig opp, i gryotta, frokost og se jegerne avsted. Sein kveld etter lang utedag i fint fjellvær, og nydelig natur gir god søvn.

Da første elgen falt var det ingen som gråt!

Jammen mye å gjøre etter treffet også! Et stort dyr skal tas hånd om etter gjelden regler. Artig å se og høre på vante, rutinerte jegere i arbeid. Og ikke minst de trente hundene. 

Fint å skyte med kamera også.

Takk for muligheten og 

God jakt videre!

Et stort fjellområde i gull
På post

 

 

Ei frostnatt 

Soloppgang
Frakta i vogna 
Mye fin mat her

Etter treff

Å lete etter elg her er nåla i høystakken

 

To av de rutinerte jegere. 

Bål sammen svigerdatter er kjempehyggelig!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg