Julemarmelade

Hei.
 

Styra med..ka e styra, og styra med? Tja, litt av hvert for tiden, og hvem gjør ikke det i disse tider? Nekter å tru at friske folk ikke gjør noen juleforberedelser… 

Vi har vel alle noen ting vi må ha på plass før julehøytiden settes inn. Alt fra en pose mandariner og en likør, julenisse, krybbe, tre og minst 7 sorter i bokser, lefser, fisk og nøtter…etc.

Jeg baker ikke 7 sorter lengre, ikke sydd rulle heller, men laga sylte, kokt oksetunge..den er best! Og litt lefse og brød. 

Juleforberedelsen er ikke den samme for meg i dag som da barna vokste til.

 Forventningen var i veggene. 

Boksene ble tømt, lite til kråka.. Vaskebøtta var aldri langt unna, i dag er den nesten overflødig.
 

Men jeg prøver nye smaker, og leker med, for meg, nye oppskrifter…

Har prøvd noe nytt, som ble knall godt..

– Mandarinmarmelade.

Fant grunnoppskrift på nett, men gjorde min vri.. 
 

For deg, lekende levende menneske, prøv, du kommer til å like det…

Ha en fin søndag! 

Mandarin, sitron, litt pepper, vaniljestang og stjerneanis..
Kortes i to timer. Mye sukker
Av ett kilo mandarin. Nydelig godt!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg