Juletid

Hei. 
Travel tid, denne adventen, men trivelig tid.

Baking og koking, vasking og pussing, skriving og pakking, spising og kosing, stressing og avslapping, sånn et det…

Forventning og glede, til å treffe de jeg savner, åpne pakke som noen har valgt til meg. 

Forhåpentligvis få være frisk og dele fine dager sammen med kjære.

Allerede har jeg hatt gleden av å lage og servere, og bli invitert servert deling mat med julle-smaker. Begge deler er koselig og givende. Er takknemlig for denne gave og mulighet.

Men ikke alle har det slik, også i min nære krets. Vondt å tenke på og vite, men ikke alltid lett å være til stede, å dele seg. Tankene er der, og telefonen.

Har skrevet og fått sendt noen julekort, og også fått noen. Dette er en utdøende tradisjon, tror jeg da. Tiden med nye muligheter gir nye tradisjoner.

Synes julekort er stas!

Har samlet på noen av dem, minner…

Jeg og mitt søskenbarn, Kirsti, satt mang en kveld sammen med bestefar og fikk et glimt i hans skuffe med julekort. Noen ganger fikk vi tre- fire kort hver, for en stas!! Vi var så spente på hvem fikk de kortene med gull og krybbe bildene.. etterpå kunne vi dele eller bytte… 

Snakk om enkle gleder !!!

Enkle gleder er gode gleder!

Skal dele noen kort med dere, med et ønske om en God Jul!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg