Kafébesøk med mimre

Lenge siden sist eg var inne her.. har vært så mye på farta at tiden ikke rakk..

Men no.. sett eg her i ørelappstolen min å kose meg.

I dag har eg vært på bytur sammen med min søster.

Sulten ble vi, -utrolig så mye energi det krever .. å gå i byen.. må være all høstfarger i vinduene..

Vi ente opp på en kafé det vi begge jobba sammen en gang i « gamle dager» da vi var ung.

Har faktisk ikke vært her på «år og dag.».

Kafeen har fått en liten opppuss, men den gamle er her under..

Den gang hete den, Cafena.

Her inne, ved bordet dukket det opp mange minner, gode og morsomme minner.

Vi hjalp hverandre med å huske «stamgjestenes» navn..og andre hendelser🤗

Han 3.75 var en av våre, Robert en annen.. Begge var helt spesielle og trofaste gjester..

 

Det var en gang, en gang ny kunnskap ble lagret, en gang alt var nytt, en gang lite var vanskelig, en gang da føttene klarte timer i tempo, en gang ei annen tid, en gang..

 

Her ved disken ble mere enn en biff stekt.. Og mye « koka mat» servert til sultne gjester.

Denne disken hadde alltid godt tilbud.

Kaker som var obligatorisk var ; Tropisk aroma og Bløtkake, og vafler.
Alt ble bakt på kafeen, ikke noe halv..her😊

 

I dag valgte vi dagens; Snitzel 😀

Da tenkte eg på -wienersnitsel, ( var en av toppene på menyen) servert med ansjos og kapers, -det måtte være fint rullet sammen på toppen.. den gang😋

Og jammen fikk vi kaffe og dessert på kjøpet..

En trivelig servitør på en ren og koselig kafé/ restaurant gjorde,Dagens, ekstra god🤗

 

Så fint å kunne få en slik dag..

Mimre og gjenkjenne noe sammen☺️

 

 

 

2 kommentarer
    1. Så koselig dere har hatt det i dag, skulle vært der og mimra sammen med dere…husker han som for rundt å drakk alle kaffesvettene som sto igjen i koppene…jeg jobbet akkurat på dagen 1år, jeg var på koldtkjøkkenet og du verden jeg har pakket mange pakker togmat osv, husker de gamle kokkene, Janny, Berta og Laila osv..og mange flere navn…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg