Krigsseileren

Krigsseilerne … de som ga alt for Norge under andre verdenskrig,

de som ble glemt etterpå,

de som led med traumer,

led med minner som er umenneskelige,

de som mistet alt….

 

Takken for innsatsen disse barn, kvinner og menn av Norge gjorde var taushet og utestengelse, og noen sett på som « raringer»..

At det skulle ta et halvt århundre for noen av oss så feilen og gjorde noe med den, er jo også noe å ta inn over seg.

Men et Takk kom…for noen for sent..

Var på kino i går å så filmen «Krigsseileren» ..

Å, ja, den gjorde inntrykk…

Å bli konfrontert med virkelighet, fra i dag eller det som var, setter i gang tanker og følelser som kan være både og, men for meg var det påminnelse.

En film om virkelighet fra en gang i Norge og verden…

En god film, synes eg..

 

Mine tanker går til de som opplever dette i dag, krig..

Skulle så inderlig ønske at ingen mått gjennomgå dette, men jeg er ikke «øverst»,

men jeg er en…

Hvis vi ser på mauren,- en og en i lang rekke invaderer og bygger de palasser større enn dem selv..

-sammen er de/ vi sterke..

Verdt å se filmen..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg