Lakker og

Det lakker og lir mot den store begivenhet, -julen.

Begivenheten, den historiske- egentlige, er vel blitt modernisert i tråd med tiden..

Begivenheten i moderne tid er – kjøpesenter- . Folk vandrer fra by og bygd for å la seg innskrive i kjøpesenteret, der de får de beste tilbud og utbytter.

Har vært der.., glemmer etter en halv time hva var det eg kom for😂

No skjønner eg hva min gamle mor fra landet opplevde på bytur med datter…

»Vær snill å få meg ut herfra..» .. etter en kort tur på city nord🙄😀

De «syv sorter» er for lengst en saga..

-Det vil si, vi er noen « gamlinger» igjen som liker fattigmann, potetmelstopper og sprutbakelse 🤗.

Det har «Bertas bakeri» skjønt.. og laga en samleboks som kan kjøpes på kjøpesenteret, joda, de har mye på senteret 🤗

I dag har eg baka.. krumkaker og Sara Bernard..

Liker best heimbaka og heimlaga mat..

Er noe med det.., å bake tradisjon.., noe godt som rammer her inne☺️

Derfor ho smiler..🤔

Kanskje ho har julestemning og ro🤔

Ho henger på veggen i gangen og passer på at det er ikke blir stress😍

Fine julesanger av årgang på radioen .. passer fint til sjokoladeglasur 🧑‍🎄

 

2 kommentarer
    1. Så koselig og lese dine betraktninger…ønsker deg og de du er med, ei nydelig julehøytid og godt nyttår i 2024, nisseklem sendes nå🎅🎀🎄🎁🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg