Loppis

God morgen,

Radio på Nrk P1+ er på.. nyheter..

-Regnvær kan ødelegge for sykkelritt hører eg…Huffda…

Er ferdig med frokost, bare en kaffeskvett i koppen.

Ser på noe av årets « loppis skatter», skatt og skatt …! 
-Kommer plutselig på Askeladden! 
-Tror eg er i slekt…( kanskje derfor eg like norske eventyr…?)

Vell, denne sukkersasksa/ tanga ga meg minner om farfar, han brukte ei sånn for å klippe opp sukkerbiter, han hadde ( tror eg) kokt opp sukker, latt det stivne. 
Dette er er gammelt redskap( fra 1500 tallet). Sukkertopper ble produsert i Sverige frem til siste krig, leste eg.. 

I dag bare en « rar sak»..

 

En tein og ei jomfru til en rokk.

(Fra eventyret husker vi Tornerose som stakk seg på tein og sov i 100 år.)

Teina vet jeg hva jeg skal bruke til.. men jomfrua får ligge i kista til det dukker opp en ide… kjekt å ha..

Når legebesøket er over kanskje bruktbutikken til Røde kors blir besøkt, kanskje hvis… 

Når eg har alt eg behøver er det fint å finne noe eg ikke behøver… hmmm!?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg