Mimre over et album

Hei.

Etter en formiddagstur i byen på lørdag er det jammen godt å kom heim, fyr i ovnen slå på radioen NrkP1+, kaffe i koppen og panda likørsjokolade glir ned i farlig fart…

Men det er lov å kos seg på lørdag.. ( har egentlig lørdag hele uka!)

Blar litt i gamle album i pausen fra strikkinga, flere «Tøffellugga..»

Finner fram min lille julekortsamling, lenge siden den ble påfyll no..!?

Finner et kort fra 1943 artig å se. 

Finner også et kort morfar fikk i 1962.. har flere kort fra bestefars samling, kunne gjerne hatt fler..

Her ligger koselige og gode minner hos meg.

Jeg og min kusine Kirsti satt som tente lys på senga inne på bestefars rom og fikk høytidlig utlevert tre -fire gamle julekort kort hver. Å! så spente vi var på hvem som fikk det fineste kortet.. vi fikk utlevert annen hver gang fra bunken i nederste komodeskuffa.. 

Snakk om glede i små ting! 

Nå er det ikke mange julekort som ligger i postkassa eller skuffa lenger, det var i gamle dager, verden går videre og vi med den.

Det er mer ekte omtanke i et håndskrevet kort enn en kopi på fb, mener jeg. 

Skal skjerpe meg her!

 ..Jeg ønsker meg julekort.. gamle og nye.. 

Deler noen små minner.

Fra 1943
Fra Min bestefars samling. Han hadde mange slike med bibelvers. Bestefar var fast i sin tro .

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg