Mønster

Hei. 
Søndag, (..her nesten daglig..) og frokost til lunsj!!! 

På med P1+, og  Elvis rocket gjennom høytaleren. 

Det trenger seg fram et mønster her, det med  å høre på radioen P1+ på morran..

Ja, det er det første jeg gjør når mine ben trer inn på mitt lille kjøkken.Trykke på On- knappen på den hvite lille dab radioen som står der trykt inn i et hjørne på benken, mot pipa og som har så mye å formidle, på godt og vondt. 

Så er det å fylle vannkoker med vann, og dosere presskanne med kaffen.

Dette med mønster er interessant.  
Mange typer å velge seg her. 

Mønster på ulik husflid og  håndverk er noe. Mønster for dagen og gjøremål noe. 
Noen har mønster i forkant og etterkant av alt mulig…fra å skal kjøre bil, handle, bade gå på do, legge seg og hva vet jeg..

En gang i tiden, da jeg var barn, i gammeldaga, var søndagsmiddagen et mønster… Kjøtt og brunsaus, gjerne småsteik, potet og ertestuing, erter som ble satt i vann natta over. Og gelé med vaniljesaus, eller på sommer, rips.              

Det lukta brunsaus i bygda! 

Et Godt mønster !

Noe mønster er viktig og noe er uviktig, noe kan grense mot uvirkelig. 

Hver en av oss har sitt eget mønster, tenk det!?

Vi er produsert med vårt mønster, og merket med det, identitet spor. Men samtidig like på noen områder, inni og utapå. Behovene er stort sett de samme for alle arter på vår klode. 

Noen ganger føler at jeg å bli lettere irritert på andres uviktige, (for meg ) mønster, men kanskje viktig for den som eier mønsteret…. hmmm?? Tja??!!

Har sikkert mange mønster som jeg ikke har tenkt over, like greit det!.. eller er det mulig til irritasjon for noen ??

Huff… !

Tror jeg lider av  « innfallsmetoden» og  « tar det som det kommer».  Impulsiv er ordet!

Men strikkemønstre på ark og bøker tyter opp av strikkekurven…

Tanker er rare…tankemønster..

Ha en fin mønster -søndag med eller uten brunsaus og gelé !
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg