Naturen har goder

God ettermiddag.

Og god søndag!

I dag gjestet solen oss, den varmet og tørket opp etter uker med regn. Halleluja!!

Og i dag fikk eg endelig anledning til å komme meg ut i bærskogen på jakt etter blåbær. -Er jo noe med det…

Å finne blåbær nok til blåbærsuppe til 3-4 personer er en tålmodighetsprøve her ute i øyan på Helgelandskysten… 

En bærtur må sees på som rein rekreasjon…

Etter ca tre timer nådde eg målet… det var ei bær her og to der.. fire og fem på samme dusk var -jøsses!!

Avslutta «aksjon blåbærsuppe» fordi skoen måtte auses, sokkan og buksebeina vries for vann.. (Må jo passe på helsa… ikke bare rekreasjon med matauk..)

Ble blå på fingran å ute å frys.. 

No mangle bare silda, til steiksild, nypotetene er godt etan allerede og blåbæra klar til suppa.. 

Det er tradisjonsmat som er oss verdig!

Når eg fant blåbæra har eg god tro på silda også… den ordner « kjekken» med..

Sjølforsyning.. det er viktig… kanskje nå mere enn på lenge…

Tenker på at naturen har det meste av det vi trenger for å holde oss i livet.. bruker vi det, kan og vet vi hvordan, når..

Fin dag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg