Nyt det du har

God ettermiddag.

Lørdag sen ettermiddag, sol, varmt i veggen, lett bris som gir havet litt skvulp.

Nettopp kommet av sjyen, måtte ha fisk til middag… fire daga siden sist..!

Ble småsei og torsk, – blir stekt småsei i dag med salat fra egen hage( tenk det!) vendt i rømme….snadder!!!

«Kjekken» steker fisk, eg har henta salat og satt på potet… grei fordeling..  

Dvs ja, han har gjort til fisken å..!

Eg skal koke den seien han skar i skiver til avkokt sei i morra… daså!!

Sitter her ute i solvarmen og kjenner lukten av stekt sei fra kjøkkenet. 

Er sulten, dette skal smake..nam!!

Dagen i dag har gått med til hekklipp ( kjekkens jobb), eg har laga dørskilt ute i garasjen. Kanskje noen vil ha, vet aldri…

Har det fint her ute i havet, og på hytta til « kjekken». 
 

Har kjøpt Lotto …. Ikke fått lottomillionen enda…

Men, tanken har slått med; Kanskje vår herre mener eg har nok… ( men eg sier ikke nei takk når de ringer fra Hamar..)

-penger er ikke alt, du skal nyte livet også..  ( noe med avgud) —Tror deg står i skriften ett sted. 

Eg fikk det inn..i min barndom, på bedehuset..

Nyt det du har!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg