Radio og sjokoladeboller

Hei.
Ny fin og klår dag, skimt av sol, og ikke sny…

Nrk P1+ lever sitt liv her på benken, en fin og hyggelig gjest..
Som vanlig i disse tider er det pandemien som er tema, innimellom musikk..

Nå handler det om vaksine og ikke vaksine.

Sykehusene er fulle av uvaksinerte, de som ikke vil delta i den nasjonale/ verdens dugnaden, de som tenker bare på seg selv, de som er selviske… og at denne selviske tanken er i ferd med å overta samfunnet, der dugnaden er for « idioter». 

Trist, men hvor ligger den katt begravet,  hvor kom tanken inn? Har min generasjon noe skyld her? Tja, mye mulig det, dessverre….

Øverlands dikt ble sitert:- Du skal ikke så inderlig vell tåle den urett som ikke rammer deg selv….

(De som av medisinske grunner må avstå vaksine er ikke med i egoistgruppa.)

Jeg er en slik “idiot”, jeg liker å delta på dugnad, synes det er meningsfullt, sosialt, artig og byggende. 

Vaksiner har jeg tatt, både en, to og tre… håper det hjelper, ingen vet helt sikkert, men håper..
 

Egentlig liker jeg ikke De og Oss brillene, noe som jeg syner er skummelt, vondt og nedbrytende. Forståelse og raushet hjelper noen ganger fint, men ikke så lett av å til..
 

Ha en fin dag, både den ene og den andre …
 

Uansett er vi i samme båt…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg