Reise

Hei.

Reise med tog kan være så mangt, kjedelig, fint, avslappende, stressende, avstressende, varmt, kaldt og mere ..

 NSB, Norges statsbaner, hete det da det var norsk, nå et det Vy.. nye vyer, nye tanker…

Verken ser eller føler noe nytt fra da og til nå på min reise med vy.

Reisen er lang, jeg sover, leser, strikker, ser på folk, ser ut av vindu på skiftende vær, hus og noen dyr som farer forbi i «hompeti« togfart.

Vi er ikke mange ombord, og det er god avstand mellom oss med maske på, og noen uten!

De sparer ikke på varmen heller, kunne sikkert gjort det med fordel !

Deilig mat fra restaurantvogner frister, og det er tillat å la seg rive med på en søndag, på tog.                                                    Betjeningen i restauranten sørger for munter stemning, der jeg er eneste gjest no…

Den ro som oppstår på togreise alene i avstandstiden, gir tid til ettertanke og slapp av .. i grunnen ganske deilig, ikke kjedelig i hele tatt.,.

En reise kan være til og fra et mål, men kan også være selve målet..

Min reise i dag er til og fra, men også en opplevelse i seg selv.

Det er fint å bare sitte i en god stol å la seg kjøre hjem etter fine dager på besøk til mine kjære. 
Godt å ha muligheten, godt å vite å ha noen som betyr noe er i begge ender av reisen!

Og for en vakker natur som viser seg tett utafor vindu !

 Å ta toget i disse dager var jeg skeptisk til, men ikke nå lenger når jeg ser de gode tiltak som utføres, er betryggende.

Nede i dalen 
Is på vann
Mye skog…det har vi!
Åpen fjord
Gamle Mo i Rana
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg