Rom med mye

Ikke akkurat lysvåken kl. 06.. i dag, som i går.. men heller blytung kl. 7.30tia.
Tvang meg ut av dundyne med flanell, stavra meg på stive bein på badet..

-og no e kaffen på tur ned gjennom kroppen.. kjennes bedre☺️

 

Sant dette at, -ingen dag er lik.

-Hver dag har sitt..

Har en plan for dagen..

 

Men i dag har eg lyst til å dele noe annet som eg liker med dere..

På min «gamle» jobb, der eg enda er vikar av og til, fins det et fint lite rom som heter, Fortellerstua.


Her inne skjønner du, er det blitt samlet/ donerte mange gamle fine skatter fra området, som griper inn i manges «minnebanker» ( hodet 😄)

 

Dette rommet er skapt for minner, fortellinger,refleksjoner,drømmer og historier.

Historier om levde liv…

-Altså et skattekammer for de som er interessert i mennesker og livet… 🤩

Inne her, sammen med ett knippe mennesker som kjenner på samme verdier, kan magien oppstå på godt og vondt, men dog et levd liv komme fram i lyset og få sin plass i historien.

-Det er så viktig å få dele, viktig å bli sett, hørt og forstått , ikke minst når kroppen eldres og tankene blir diffuse…

Når tanker « viskes ut» kan de bli innhentet igjen i et gjenkjennende øyeblikk… det er her «magien» skapes..

 

Mye humor og artige hendelser kan gjenskapes i fortellinger .. litt krydderet gjør bare smaken bredere 😂🤪-

alt trenger ikke være helt korrekt…

Ei aller så lita -Livsløgn er innafor her…

 

Har ett par saker her som kan vekke mange minner hos noen, kanskje…

Joda.. det var frisør i mange heim…😁
Dette fantes også i mitt barndomshjem..

Pappa brukte å klippe « kallene» med denne maskinen…

Har fått den demonstrert og prøvd den ut selv.. Her er «lugge effekten»  stor!  -hvis en gjør feil..

De andre «redskapene» brukte mamma, spesielt til helg😄

Med klipa ble det bølger i håret😃

 

Skal ta dere med til Fortellerstua ett par ganger til.. senere..

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg