Samme himmel

Hei.

Hva skal eg si? Hva er og var sant?

Uansett hva eg trykker på av info kanaler på tv eller brett lyser « krise rødt» opp i rikt monn.

Krig mellom land, krig mellom folk, krig om vann og mat, krig om penger og lønn, krig om makt og mere makt, krig om tro og mistro, krig om sykehjemsplasser og svømmehaller, krig om ….

Mye, mye mere 🥹

Av og til føler eg på avmakt, men kan ikke la den følelsen få gro feste.

Som ei gråhåret «pensjonist kjerring» med fortsatt litt arbeidsevne igjen biter eg meg fast i håpet om en rausere verden, i aller fall i vårt gode land.
Av og til tar eller får eg ei vakt på min gamle arbeidsplass innen eldreomsorg.
Denne gruppen, vi, er ikke med i «krigsdans om gullkalven», det synes så godt, her «stuves de utslitte verktøy» til fordel for « en by med «glamor».

Også blant ungdommen er mote, rus og sex et press på identitet som i et fantasiland. Som igjen gjør utenforskapt større.

Så er det vårt kongehus, – stakkars folk😍

Liker Team Pølsa og Erik som reiste seg opp etter fallet, – å står no her 😄

Tror jammen eg drar til butikken å handler inn «grønske fjerner til altandekket». Kan begynne i det små, hos meg selv, -å fjerne gruff☺️

Alle monner drar.
Samme himmel.

2 kommentarer

    1. Ja, greia er jo at vi får gjort lite med “det der ute”… så det er best å ikke lese FOR mye om det, og heller konsentrere seg om å gjøre gode ting i de små samfunnene rundt oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg