Skrinet

Tidlig oppe i dag..

Må være fordi at eg «innbiller meg» å ha så mye å gjøre før jul..

-Gammel vane, vond å venne..

Uansett er det godt å gå morran med seg.

No, som eg «gjør som eg vil», kan eg se litt nærmere på ting som bare har vært med meg i årstider, å blitt tørka litt støv av til jul, kanskje..

I dag falt mine øyne på bestefars, farfar, skrin eller « pult».

Den har nok aldri blitt mer enn tørket støv av!

Valgte å rengjøre, mer enn støvtørre,
den på utsiden.

Innsiden bar så mye historie i sine» sjit lag» at det skal få være slik.
Tror ikke engang bestemor var i nærheten av dette skrin..

Dette skrinet var «skrinet med det rare i» for meg som lita.
Det var låst med nøkkel, og den lå i kjøkkenbord skuffa ved hans plass..

Han har sikkert hatt skrinet med seg på sine lange fisketurer i skøyter,og ellers andre jobber helt fra sin ungdom, mulig konfirmasjonsgave..

Det var vanlig å ha et slikt skrin som rommet det viktigste.
Skrivesaker, Bibelen og ellers viktige ting.

Det er tydelig å se at bruken var stor, det ligget i sporene av skitne hender..

De sporene skal ikke fjernes av jif..

Fint å ha tid til disse skatter..

Så konklusjonen min er at eg skal ha et avslappet forhold til storrengjøring..

Skal jo vises at eg bor her..😅😄

Skal ut i skogen å « rappe» noen grankvister til dørkransen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg