Søndag og dele..

God søndag.

Etter ei lang lys, vakker, varm sommernatt i nord ble det lang frokost sammen med fine gjester fra vakre Hardanger. 

Det er hyggelig å få vise frem Helgeland på ei slik vakker natt som var..

Dagen så langt er « knall bra». 

«Kjekken«lager søndagsmiddag til mange, eg sitter i sola og skriver her under det åpne kjøkkenvinduet. 

Det dufter sterk/ brunet kjøtt ut fra kjøkkenet,- siver ut under ruta og treffer mine sanser som settet i gang matlysten..

Jo, han er flink til å lage mat, også..

For å ikke virke « gørr lat « så har eg luka og tynnet ut i grønnsaksbedet… ( mini størrelse),- det er ingen ting som gjør seg sjøl… noen må gjøre det.. . 
Og siden det var eg som masa om det, «grønnsakskassa,»  er det vel rett og rimelig at eg tar et ansvar, -selv om vi har delt ansvar. 
Det et no tross alt søndag og han lage stor middag.. 
 

Det gjør noe med en( meg) når eg får gjøre noe til fellesskapet. 

Blir så jæv … feil for meg å bare sitte på ræva mens andre rundt meg gjør noe, for meg og andre. 
Må være noe med oppdragelsen og barndommen min… skulle sikkert fått det behandla…( Ro ned å la de som vil jobb gjør det, de like det sikkert bedre enn å sitt i sola..) -er jo en tanke, en livsløgn som kan funke når ( hvis) samvittigheta pirre borti en nerve..

Hører at han er snart ferdig med første runde, skal hjelpe til på de neste..  

Er jo søndag og hviledag for alle, til og med for pensjonister..tross alt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg