Søndag og hviledag eller?

Hei.

Produksjon av munnbind som ble starta i går kveld på mitt kjøkken går for fullt, selv på en søndag. 
Har klippet til og strøket lapper, som ligger klar for neste ledd, å sy. Når alt er ferdig har jeg munnbind « til Jesus kommer igjen». 

Min datter får sine i posten i morra, godt med alt som er gjort!

Å jobbe på søndag var ikke innafor i min oppvekst. Søndag var hviledag og hellig. Hvor og når forsvant den dagen ? Det ble bare sånn, gikk seg bare bort på en måte, en ny tid kom. 

Husker bestefar rein og fin med finskjorte og slips på, satt og hørte andakten på radioen. Da var det stille, søndag.

Og middagen var gjerne kjøtt. Småsteik i brun saus. Og gelé med vaniljesaus. Eller nyplukket Rips med vaniljesaus. Godt !

Jeg hørte også på radioen i dag når jeg satt å sydde.  I dag var det Jazz andakt. Andakt og musikkinnslag inspirert fra Amerika, lystig og fint.

I dag ble jeg servert småsteik i brun saus, og Multekrem til dessert. Godt! 
Og en hvil i godstolen. 

Greit å ta tilbake noe av det som var. Vi trenger alle å lene oss tilbake, en dag i uken.

Ha en fin hviledag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg