Søndagstur til fjells.

Hei. 

I går kom sola, sneen forsvant,vår i vente. Ut på tur i slikt vær, så klart Søndagstur til Heggmoen, var tingen,sikkert sol som kunne brune ett vinterblekt ansikt, eller to. Vi to, pakka sekker og dro mot fjellet. 

Langt å gå i oppoverbakker, så pulsen fikk fart og muskler i beina fikk strekt på seg. Gikk greit å gå på vei, men så kom villmarka, der ingen hadde gått på lenge og snøen var minst en meter, og løssnø. Her fikk adrenalinet, hjerte, lunger, føtter og humøret pangstart. Med fare for helse, beinbrudd og forstuelser baska jeg meg etter den fjellvante turoperatør, mere og mere forb… da jeg omtrent  hvert femte skritt sank gjennom sneen til over knærne. Lovet dyrt å hellig at hørte jeg en gang til om tur til Heggmoen, ble ikke jeg med. 

Vell fremme ved målet og bålet ble tent, kaffe og bål stekte fiskekaker kom innenfor kragebenet ble humøret bedre og erkjente at jeg blir med neste gang å. 

Snakk om opplegg, endelig snøfritt i gata, da kjør vi til fjells og snø, skjønn det den som kan. 

Uansett vell hjemme og etter en dusj kjenner jeg at denne turen hadde hele meg godt av. Godt å ha en god venn som tar meg med og tåler sytet.

En tur i naturen er beste medisin mot det meste, også humøret. 

Ha en strålende dag. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg