Sommer og kaffepause

Hei.

No e d sommer bare klapp klapp – i hendern –
Og hvis du føle dæ litt slapp, slapp – bit tennern –
Sammen, for det e hipp som happ, happ – på strendern –
Der de e sol og du bli brun og varm og fin. 

Sang av, Are og Odin-

I sommer har eg »ralla» nåkka så innmari…To langturer. Kanskje rette året for det, ikke SÅ mye trafikk og køer.

Kjørt, – sittet på- i bobiler på kryss og tvers og rundt nedre del av « våtten» øst, sør, vest og midt på vårt fine og varierte land.

Første tur sammen med « kjekken«, andre tur sammen med yngste datter og barnebarn. 
 

Har mye  inntrykk.. som må få tid å feste seg i et middelaldrende system…

Nå har eg «alenetid» med kaffe og godteri ( stjelt fra godteriposer) mens resten av fam er på shopping…

Etter et studie fikk jeg laga meg en kopp kaffe til den stjålne  sjokoladen,- måtte faktisk studere litt her…

Å «hiv på kjelen« er fra middelalderen å regne..nesten.. 

Kaffekapsel er tingen.. enkelt! Lager en kopp, det du trenger.. sier fra når den er ferdig å!

Så nå «alenetid « med en kaffe i sommersol ute på terrassen hos min andre datter er helt fint..

Godt å være sammen, godt med litt avstand å,.. bare litt…

 Rart med det! Litt av alt er bra..

Gleder meg til de kommer tilbake med handleposene ..

Sånn skal det gjøres ..

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg