Standhaftig

Hei.

Jau, været holder seg bra, lite sol og vindstille, ganske stabilt « sjit vær», kuling og snø..

I dag trossa jeg vær og vind, min egen vilje og braut meg ut av døra… ut å gå skulle eg!! 

Det mest standhaftige og strieste uværet å stri med, -var i mitt hau..

Kjenner jo at « skrotten» blir helt «forbrøtten« og omformert etter fasongen på godstolen  ..

Sånt går rett å slett ikke ant å ha det!

Siden vår herre, han som styre været, sannsynlig er sterkere og mer standhaftig enn meg, må jeg bare gi meg ..om jeg vil eller ikke..

Må jo si at jeg fikk en lang og fin tur..har jo vinterklær og sko med pigga, står ikke på det.

Det er så fint å komme seg ut å gå, kjenne at det slit i noe som heter muskler, snø og vind piske mot ansiktet slik at blodet strømmer til i førstehjelp.

Ikke minst, godt å komme inn igjen og med god  samvittighet «ta sete« i den derre stolen..

Bare bryt deg sjøl ut, det har du bare så innmari godt av.. 

Manglende sikt.. 

Godt med godt ankerfeste, som her i havna på Tverlandet 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg