Stekt breiflabb

Hei.

Orker ikke si et ord om været!

Men det jeg skal si noe om er mat, fisk .. 

Noen sa en gang at :-fisk er fisk, og kjøtt er mat-. 

Vell..smak og behag..

Jeg liker fisk godt. Og helst selvfisket, eller fisk jeg vet hvor den er fisket. 

Det er stor forskjell på det!

Fisk som lever og livnærer seg på rester fra oppdrettsanlegg og kloakk smaker ikke det samme som den som lever ute i havet og reine fjorder. 

Breiflabb, en selvfiska «kjempe» ble til middag i går. 
En eksklusiv type..

Stygg å se til, men smaker bra.

Litt « grov» i fisken, kan bli seig.

Jeg hadde over flaksakt, litt frisk lime, lot det stå kjølig ett par timer.

Skar opp koteletter / skiver som ble stekte/ bruna på panna med brunt smør noen min. Hadde det så over i ildfast forn og satt i stekeovnen på 180-90 g i ca. 30 min. Krydret med salt og pepper. 

Serverte med en ostesaus, bacon, asparges, stekt gulrot og rødløk, og saltbakte mandelpotet. Og vin til..Ble ikke så galt det.. 

Skal gjentas..

Det var en type fisk.. 

Bare et tips hvis du er fesk sulten ..

Stor i kjeften…
Lekker???
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg