Stillhet

Hei.

Det er en grå ettermiddag, skyer med sludd , det er vindstille, akkurat no..

Jeg tar på mine turklær og sko med pigger..

Veien er isete og sørpete, men enga er isfri..

Jeg hører lyden som knaser i snøen fra mine forsteg,og piggene som skjærer seg ned i isen..

Jeg stanser, flere ganger, lytter ..

Hører lyden av sildring fra små bekker, drønn fra havet som slår mot land etter uker med uvær, det er krefter i naturen.. hører en kråke skriker fra skogen, en hegre lager et rop.. noen mennesker prater langt der borte… 

Det er stillhet ! 
En god stillhet, en velsignet godhet.

Vi trenger alle stillhet sånn innimellom, vi er så laga..

Stillhet kan være både vond og god..

Jeg opplever lyden fra naturen som god.. kanskje fordi jeg er en del av den.. 

Hvis jeg trår varlig, som i sangen om -Bjørnen sover… den vi lærte som barn.. så gir vi hverandre opplevelse ..

Ha en fin naturlig dag i stillhet ..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg