Sylte med ny teknikk

Det snør.. det er det det gjør..

 

Har laga sylte…på en ny måte, for meg☺️

Sånn ble det..😊 ikke så verst å se på 🥳

Kokte ei ribbe ca.1 time, skar av svor, la den i bånn av ei brødform, skar opp kjøttet og la ned med krydder, og rest av svor på toppen. Satte i ovnen i vannbad og kokte videre ett par timer.

Satte den kaldt med press ett døgn😊 Kortversjonen..

Og no smaker eg..

Den var litt for salt.. var for raus der😜

Skal legge den i lake uten salt, men med krydder,

– vanne den ut ett døgn🤔

Blir sikkert lekkert… hvis ikke,

-har de på butikken🤣

Ikke første gangen eg bomma heller😃😜

Bare å prøve.. det er jo det som er spennende.. å prøve på noe nytt..

-Og tørre å trå feil..

 

 

4 kommentarer
    1. Sylte er godt. Den måten har jeg ikke prøvd. Lærte å koke hodesylte av moren min men har aldri gjort det alene. Men sylte av buklist har jeg prøvd med greit resultat et par ganger.

      1. Ja, brukte også hode en gang i tiden, og den er best. Denne er også bra. Eg kunne krydret bedre. Kanskje droppet salt og heller brukt lake..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg