Tilbake til rundt 1911

Hei. 
Sitter her ved kjøkkenbordet en mørk kveld og har tatt frem et gammelt album med postkort som jeg har samlet på, og skulle «ta sener, når jeg fikk tid». 

Å jeg har en del!

Vel nå er kanskje tiden her. Alt til sin tid, heter det jo.

Her er noen interessante bilder fra Drevjamoen, militærplass.  

Drevjemoen militærleir ble bygget i 1911 og gradvis utbygget i løpet av mellomkrigstiden. Den var en tid standkvarter for Sør-Hålogaland regiment. Leiren disponeres nå av Sør-Hålogaland Heimevernsdistrikt 14.

At jeg har postkort og en del foto er fordi min oldefar eide disse områdene, og solgte til staten og til dette formålet. Min bestemors søster Elise, jobbet her som «søster». 

Artig å se på. Standaren var noe annet 1914 enn i dag. 

Deler litt tilbakeblikk til rundt 1.verdenskrig .

Sykehuset, soldatheimen t, h, 
Dette har jeg ikke fått forska ut enda…
En stamp med brød
Kaffe ute i det grønne
Ser koselig ut dette.,
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg