Tøffellugga

Hei å hå!

Etter uker med « bestemor strikk» kom dagen for sluttføring av tøffel produksjon.

Alltid spennende å se resultat etter et arbeid.

Men dessverre blir ikke alltid resultatet slik forhåpningene er, heller kanskje noe helt annet…

Vell, disse strikketøflene mine ble noe tettere, mere kompakt enn de jeg så som malen/ modell.

Mens jeg skriver dette ser jeg jo at resultatet  mitt kanskje ikke ble så galt likevell…Kan jo være at mine tøfler ble varmere, og egnet til utebruk på skarføre …!?

Ja! Sånn ble det… allsidige tøfler.. en avart av luggan..

Tøffellugga!

Oppskrifta er enkel.

Egnet Tove garn. pinner 5,5-6. 

De største jeg strikka la jeg opp 16 masker, strikka like mange riller rettstrikk. Minste 12 masker, 12 riller.

Vanskeligheten er monteringen. Fant den på nett.

Tovet i vaskemaskin 60 c med grønnsåpe. ( skulle kanskje brukt et mere skånsomt program)

Hvis noen vil ha et nytt prosjekt ??

Brukte disse. Fritidspark best..viking ( de blå) ble veldig kompakt.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg