Tradisjonsmat

I dag ble det fiskegrateng til middag.
God gammel matrett, men eg la til en ny vri, hadde på biter av stekt flesk, ok..

Min grateng;
Fersk kokt torskefilet, makaroni og hvit saus ispedd fiskekraft og melk. Salt, pepper og muskat.
I manko på grillmel til topping ble det stekt flesk🤗
Potet og råkost høre med..

Enkel å lage og kan godt fryses..


Siden eg var i gang, så lette eg gjennom skapet etter en dessert..
Fant en boks semule gryn.. da ble det det!

Semulepudding( oppskrift på pakken) med saus. ( brukte denne til babygrøt)
Kan jo ha i litt smak av mandler..

Sausen kokte eg av syltetøy; solbær, jordbær og rabarbra, tyknet med maisenna, knallgod!

Det er fint å bruke det som er i skapet.. -spennende å tenke nytt å..

No er vi stappa mett begge to, den ene av oss sover i stolen allerede🤗

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg