Tunge

Oksetunge .., det et godt det 😋😋🤗

Eg og «husnissen» min, han som står oppå radioen på benken😜
-har full oversikt over kjøkkenet 😀

Han lika mat like mye som meg🤣

I dag var det oksetunge på dagsplanen.

Kjøpte den i går, salta den litt ekstra « natta over», pleier å være lite salt, synes eg🤔

Kokte den uten å skylle av salt, hadde i kokevannet bra « dæsj» med hel pepper, en skje sukker, noen dråper eddik,  en løk og et lite laurbærblad. Kokte i ca. 3 timer.
Lot den ligge i kokevannet en liten time før eg tok av skinnet på tunga.

– Ble perfekt😜. ( tror ikke den overlever til jul😂)- må ha ei til.. til jul😊

Mye god mat på en okse😋

Må ha ei skive…

Ha en fin ettermiddag😀

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg