Ut på rall

I går, St. Hans, var eg ute på reise igjen, kjørte sjøl…

-en farende fant-, et utrykk eg har hørt en gang..

Eller var det Askeladden🤔

 

På min ferd mot sør langs kysten, hadde eg ett par stopp.

Her fikk « den farende» kaffe og hyggelig mottagelse 😀

 

Kjørte gjennom Gildeskål i overskyet vær, men tørt. Her ble det med bare en strekk på beina..

 

I Meløy kommune, -Ørnes ble det stopp og handel.

Joda, håpet og gleden i disse fargerike små «gudegave»,-som jo også er en del av vårt,

-gjør dagene gladere.. synes eg😀

Noe eg bare «må ha»😊

 

Etter en kort fergetur kom eg til Ågskardet.

God tid er fint å ha, ( til neste ferge).

God tid gir meg så mange opplevelses muligheter.

Her « rak « eg innom Råkk Huset.

Stedet til Trygve og Elin.

Et fint tilbud langs veien, mat, garn ( som eg bare må ha), overnatting, ting og tang og fine folk☺️

Her var det ikke åpna enda, men far sjøl var i full sving med sengeskifte, -venta innrykk.

Han svevde liksom i gangene..

-nettopp blitt bestefar og blank i øyan😍

 

Så hørte eg ivrig prat borti gangen og inne i et rom der, – eg gikk mot stemmene..

-folk søker folk, sant🤔

 

Der sto det to trivelige damer med lang ansiennitet  i kokekunsten å laga rømmegrøt til hele bygda.. tross alt St. Hans.
Og fare for regn..

Dette er bare en del av menyen

-det er bare noen timer, bare litt løft, bare litt ståing, bare litt …

Å dette, bare litt – blir til mye… en stor betydning for mange…

det kan ikke verdsettes i penger ( det har ikke bygda råd til).

-men en applaus hjelper på 😍

Sier bare; hva skulle vi gjort uten frivillige «stå på» damer og menn i bygdene, og byene..

De er faktisk bærebjelkene og limet..

 

Fikk kaffe og skravla litt kjenning😃

 

Tusen takk damer for kaffen, tia og praten.

Håper folket kom og spiste inne …

-for regnet vil komme, som en av damene sa det ville😜( ho viste det, ei bestemt tøtta😜😁), -å det kom i bøtter og spann .

 

No skriv eg ikke mere i dag, men turen ga meg mere😜

Det regna enda, men det bli å slutt snart😁

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg