Utløp

Morrakaffen til lyden av sterk vind utafor..

På radioen fortelles det at så godt som alle fergeavganger i Nordland er innstilt,

..været.

Kan ikke gjøre noe med det, det skjer uten innspill eller samtykke fra meg..

Og det er det mye i livet som gjør.

Her om dagen rant det over fra pipa .. det høyeste punktet på huset går tvers gjennom og ned i kjelleren..

– det høyeste og laveste punkt bæres av en konstruksjon..

Da sneen kom (enda så lett den er) i mengder, rant det over fra sotluka..

– den måtte ha utløp..

Se meg!


Var bildet eg fikk da eg kom inn i rommet etter noen dager borte.

Førstehjelp ble gjort, og sotet ( grumset) fjerna, og det var mye..

Eg hadde levd i troen på at feieren tok ut ved siste besøk 🤔

Neppe..

En er selv ansvarlig for det meste.. nemlig ..

 

I dag er det bilen min som må bli sjekka.. mitt ansvar ( er jo den foresatte) å få den til sjekken..

Sånn er det..

Det er fint og godt å ha ansvar for noe, det er -et meningsfullt liv-..

Men når det blir for mye renner det over, -av noen lette snegnugg..

 

Ha en fin stormdag😍

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg