Varme i ord

Hei.
Ord som varmer..
Sommer her nord har og er fylt av kjølig luft. En venner seg til det også, som en zombie går vi til dagens gjøremål i håp om en fin høst. Evig optimist! En fin egenskap det.

Når det ikke blir som det skulle vært, er det alltid noe nytt som kommer inn å setter fokus.

I dag tidlig, så tidlig at gardinene enda mørkla sengeplasser min, ringte telefonen..

– Ikke alle er pensjonist, heldigvis for samfunnet…

Det var stemmen til en kjær, en datter, en stemme som var lett og glad, en stemme som var full av god følelse. Herlig!
 

Dagen er fin, alt går fint på jobb, og skole for arvingen…
 

Det er ord som varmer…det er ord som ikke er en selvfølge… ord som gir håp… slik tiden er vil ikke alle oppleve å få høre disse ord, dessverre … Jeg / vi er heldig! Takk! 
 

Gardinene ble trukket fra slik at det lave skydekket kom helt inn…. joda været er der, men skyene har mønster av lysere innslag. 
 

Kaffen er god med altandøra på gløtt og ullsokker på….

No er det å pakke «snippveske« å gjøre klart for en mulig (væravhengig) fisketur til havs. Sild først….
 

Varmen er å finne der en leter, eller lar seg finne…

Ha en fin dag.
 

På dette kortet er det varme ord… fra min bestemor til min bestefar …
Jeg samler…

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg